ولستر/Veloster

8 / 10
از 45 کاربر

مشخصات کلی



درباره خودرو

ولوستر ۲۰۱۶ ؛ کوچک ولی توانا

کمپانی هیوندای در نمایشگاه بین المللی خودروی ۲۰۱۵ شیکاگو ، یک نسخه جدید Rally  خود را رونمایی کرد که بر مبنای مدل ولوستر Turbo   R-Spec و با تمرکز بر عملکرد بهتر سیستم تعلیق ساخته شده که دارای فنر ، کمک فنر و میله تعادلی جلو بوده و هندلینگ دقیق و سواری مناسبی را ارائه می دهد. ولوستر Rally Edition یک محصول با تولید محدود کمپانی هیوندای است که مجموعا به تعداد ۱۲۰۰ دستگاه و در مدل معمولی به رنگ آبی تیره و در مدل توربو به رنگ آجری تولید می گردد و از می ۲۰۱۵ در نمایندگی های فروش این شرکت ، در دسترس مشتریان است. کلیه خودروهای ولوستر توربو با ظاهر اسپرت ، تکنولوژی پیشرفته ، عملکرد فنی مناسب و مصرف سوخت پایین ، مشتریان جوان را به سمت خود جذب می کند.

ولستر 2016

طراحی ظاهری ولوستر ۲۰۱۶

خودروی هیوندای ولوستر Rally Edition  با بدنه ای به طول ۲۱/۴ متر و عرض ۷۹/۱ متر دارای طراحی اسپرت بدنه با خطوط منحنی و گلگیرهای عضلانی ، متعلق به فلسفه طراحی Fluidic Sculpture کمپانی هیوندای است. در مدل توربو ، طول بدنه حدود ۳ سانتی متر بلندتر و عرض بدنه ۵/۱ سانتی متر پهن تر است. فاصله بین محور عقب و جلو ۶۵/۲ متر است که در یک خودروی هاچ بک اسپرت ، اندازه مناسبی محسوب می گردد.

این خودرو در مدل توربو دارای در موتور با دریچه هوا بوده و چراغ های منحنی جلوی خودرو با پس زمینه تیره و ۸ لامپ LED مجزا طراحی شده اندکه تنها در خودروهای گران قیمت و لوکس دیده می شود. جلوپنجره ۶ گوش خودرو با زه کرومی خاکستری تیره تعبیه گردیده و دور چراغ های مه شکن توسط قطعات فیبرکن پوشانده شده اند. همچنین اسپویلر زیر سپر جلو و زبانه زیر رکاب همراه با رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی RAYS دو رنگ مشکی با لبه های نقره ای و ضخامت ۱۰ میلی متر بیشتر و لاستیک های پهن Kumho Solus به اندازه ۱۸   R40/225   ظاهری اسپرت و تهاجمی به خودرو بخشیده اند.این در حالی بوده که در مدل های معمولی غیر توربو ، دریچه هوای روی در موتور حذف شده و رینگ ها به اندازه ۱۷ اینچ هستند. آینه های جانبی و دستگیره ها به رنگ بدنه طراحی شده اند و خط منحنی که از گلگیر جلو تا گلگیر عقب در زیر در جانبی امتداد یافته ، ظاهری اسپرت به نمای جانبی خودرو داده است.

ولستر 2016

چراغ های عقب خودرو نیز دارای طراحی منحنی بوده که در نمای عقب ، در صندوق دارای یک شیشه باریک منحنی به همراه دو گودی در امتداد چراغ های عقب است. چراغ های مه شکن عقب نیز در قاب ذوزنقه ای شکلی در زیر سپر عقب قرار گرفته اند و دو لوله اگزوز کرومی در پایین ترین قسمت سپر عقب و در وسط دیفیوزر در کنار هم تعبیه شده اند.در مدل های توربو ، دریچه های هوا روی دیفیوزر عقب ، نوار روی سپر عقب و جلو پنجره ۶ گوش بزرگ تر و برجسته تر ارائه شده اند و خواص آیرودینامیکی و پایداری بدنه نسبت به مدل پایه بیشتر است. وزن ولوستر در مدل پایه ۱۲۱۵ کیلوگرم و در مدل توربو ۱۳۰۴ کیلوگرم است که هر دو از گلف GTi و هوندا سیویک Si سبک تر هستند. مدل  Turbo R-spec با سه رنگ سفید ، مشکی و آبی تولید می شود.

طراحی کابین ولوستر ۲۰۱۶

طراحی داخلی هیوندای ولوستر Rally Edition با تمرکز بر راحتی راننده و با هدف ارائه سواری اسپرت انجام گرفته است.سیستم طراحی فعال صوتی (Active Sound Design ) در این خودرو باعث شده تا صدای موتور و اگزوز و همچنین میزان لرزش ( NVH) در کابین به حداقل ممکن برسد.  روکش مشکی چرم ادوات داخلی و صندلی های چرم مدل توربو با کلمه Turbo گلدوزی شده در روی نوارهای چرمی با رنگ بدنه پیرامون صندلی های خودرو ، ظاهری منحصربه فرد و سطح بالایی از راحتی و آسایش را فراهم می کند.

ولوستر 2016

در نسخه Rally این خودرو ، چرم صندلی ها و ادوات داخلی رودری ها و داشبورد به رنگ مشکی دارای نوارهای آبی رنگ همرنگ با بدنه هستند و در نسخه Turbo صندلی ها و ادوات داخلی دارای نوارهای  نارنجی رنگ ، هم رنگ با بدنه خاص توربو است.صندلی های اسپرت جلو با گرمکن و خاصیت تنظیم برقی برای مدل توربو در نظر گرفته شده و اهرم تعویض دنده اسپرت B&M Racing لذت تعویض شش دنده دستی را بیشتر می کند.

ولستر 2016

موکت های کف با لوگوی Turbo و پدال های فلزی براق نیز از خصوصیات مدل توربو است.پانل داشبورد راننده با گیج های گرد Electroluminescence همراه با یک صفحه دیجیتال TFT بین وسط دو صفحه سرعت سنج و دور موتور ، اطلاعات موردنیاز راننده را ارائه می کند. در مدل های توربو ، سیستم صوتی پیشرفته ۴۵۰ وات Dimension Premium با ۸ بلندگو و ساب ووفر و آمپلی فایر ، خروجی Aux، iPod، USB سیستم ناوبری GPS با نقشه کامل و صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی , بازی های کامپیوتری , سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، سیستم هندزفری و بلوتوث تلفن همراه ، دوربین دید عقب (RVC) ، رادیو، HD ، Apple Siri ، رادیو اینترنتی Pandora ، رادیو ماهواره ای SiriusXM با اطلاعات آنلاین آب و هوا و ترافیک ، اخبار ورزشی ، اخبار بورس و اطلاعات مفید سفر ، نسل جدید سیستم Blue Link ، خروجی برق ۱۱۵ ولت ، همراه با حافظه داخلی ۶ گیگابایت برای موسیقی و ۴ گیگابایت برای برنامه های کاربردی ، در این خودرو به صورت استاندارد تعبیه شده است.

ولستر 2016

سیستم های ایمنی خودرو شامل ۶ اربگ ، دوربین دید عقب ( RVC) برای پارک بهتر ، سیستم ترمز ضدقفل (ABS) ، سیستم کمکی ترمز (BA) ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل کمکی سیستم مدیریت پایداری خودرو (VSM) و سیتم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESC) و سیستم فرمان هیدرولیک برقی (MDPS) هستند.در مدل R-Spec صندلی های اسپرت با کمربندهای ایمنی قرمز تعبیه شده است.

مشخصات فنی ولوستر ۲۰۱۶

هیوندای ولوستر به صورت استاندارد توسط یک پیشرانه ۴ سیلندر ۶/۱ لیتری Gemma تقویت شده که کوچکترین موتور تزریق مستقیم سوخت (GDI) مربوط به هیوندای است. این موتور توسط گیربکس دستی ۶ سرعته ، قدرتی معادل ۱۳۸ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری برابر با ۱۶۶ نیوتن متر در ۴۸۵۰ دور در دقیقه ایجاد می کند. موتور Gamma با گیربکس ۶ سرعته EcoShift دو کلاچه ( DCT) حداکثر قدرت ۱۳۲ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۶۳ نیوتن متر در ۴۸۵۰ نیوتن متر تولید می کند.

ولوستر 2016

این موتور به سیستم دوتایی زمان بندی متغیر پیوسته سوپاپ (DCVVT) ، سیستم کنترل الکترونیکی سوپاپ (ETC) و تسمه تایمینگ غلتکی مجهز است.سیستم کنترل کمکی حرکت در سراشیبی (HAC) در خودروهای مجهز به سیستم گیربکس EcoShift فعال می گردد و سیستم Active Eco  برای کنترل موتور و گیربکس جهت کاهش مصرف سوخت به کار می رود.موتور به کار رفته در ولوستر  Turbo R-Spec از نوع ۶/۱ لیتری توربوشارژر با سیستم تزریق مستقیم سوخت بوده که به صورت استاندارد ، توسط گیربکس ۶ سرعته دستی با اهرم تعویض دنده اسپرت B&M Racing تجهیز شده است.

موتور توربوی این خودرو قدرتی معادل ۲۰۱ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه ایجاد می کند و حداکثر گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر از دور موتور ۱۷۵۰ دور در دقیقه در دسترس است. همچنین مدل توربو با گیربکس سفارشی اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه (DCT) ساخت کمپانی هیوندای مجهز شده است .علاوه بر اهرم تعویض دنده ShiftTronic اهرم های تعویض دنده روی فرمان قرار دارند. گیربکس ۷ سرعته DCT مدل Turbo  در مقایسه با گیربکس ۶ سرعته DCT مدل Rally از عملکرد فنی بهتری برخوردار است.

ولوستر 2016

سیستم تعلیق اسپرت با فنرهای جدید و فرمان هیدرولیک در مدل توربو ، فرمان پذیری و هندلینگ مناسبی را فراهم کرده است.سیستم تعلیق در جلوی خودرو از نوع McPherson با میله تعادلی ۲۳    میلی متری ، فنرهای لول و کمک فنرهای گازی بوده و در عقب از نوع تیر خمشی (V-Torsion) همراه با کمک فنرهای تک لوله ای است. سیستم فرمان از نوع هیدرولیک برقی (MDPS) بوده که با قطر چرخش ۳۶/۱۰ متر ، عملکرد بهتری از خودروهای Civic Si و فولکس واگن گلف GTi دارد.

سیستم کنترل جهت دهی گشتاور (TVC) خاص مدل های توربو تعبیه شده که با استفاده از سنسورهای سرعت چرخ ها و سیستم کنترل الکتریکی پایداری خودرو (ESC) در سر پیچ ها ، توانایی دینامیکی خودرو را ضمن کنترل عملکرد توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ، افزایش می دهد.


مشاوره و فروش

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :