تحلیل صنعت خودرو تالاربورس
ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷ (سال ۱۳۹۶) پیشبینی کرده بود که ده سال زمان لازم است که این خودروها فراگیر شوند و این روزها برندهای بزرگی مانند تسلا، بنز، بوش، تویوتا، فولکسواگن در حال تلاشاند با بهکارگیری این فناوری تجربهی افراد را تغییر دهند. خودتان قضاوت کنید چند درصد از افرادی که خریدار واقعی خودرو هستند شرایط فوق را دارند. به جرات میتوان گفت بیش از ۸۰ درصد خریداران واقعی خودرو در بین این سه دسته افراد قرار نمیگیرند و نمیتوانند خودروی مورد نیاز خود را به طور مستقیم از خودروساز بخرند. ایمانی همچنین راه نجات صنعت خودرو از شرایط بحرانی فعلی را ارائه سند استراتژی توسعه صنعت خودرو و تدوین لایحه قانونی که حداقل ده سال قابل تغییر نباشد میداند. در هر حال، سالی که گذشت با فراز و نشیب هایی برای صنعت خودرو همراه بود که توجه به آن و تلاش برای رفع موانع موجود عاملی برای تحقق شعار امسال و ایجاد جهش تولید در این صنعت خواهد شد.
- اما نقطه ضعف مهم صنعت خودرو ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ساختار مونتاژ محور آن بود.
- به دلیل تغییرات زیاد در تصمیمات خودروسازان، معمولا پروژه های بزرگ و بلندمدت از جنس توسعه محصول، ناقص رها شده و بازگشت هزینه مالی و زمانی سرمایه گذاران در حوزه قطعه سازی محصول جدید دچار چالش جدی می شود.
- شرکت های مختلفی مانند ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت های مختلف در زمینه تولیدات خودروهای متفاوت فعالیت داشته اند.
- حال تصور کنید خودروهای پرنده که انسانها بی صبرانه منتظر تولید انبوه و عرضه آن به بازارهستند قابلیت هدایت خودکار را داشته باشد.
صنعت خودرو ایران بیش از نیم قرن پیش و زمانی که هنوز خودروسازی در آسیا پانگرفته بود تاسیس شد اما هنوز درگیر مشکلاتی است که حتی شنیدن آن دردآور است. از دخالت گسترده دولت در فعالیت و برنامهریزیهای دو خودروسازی بزرگ کشور تا تحمیل قیمت دستوری، مواردی است که خودروسازان با آن دست و پنجه نرم میکنند، این دخالتها که تا پیش از این شامل دو خودروساز خصولتی ایران میشد در حال تسری یافتن به خودروسازان بخش خصوصی نیز است. خودروسازی در دنیا، همواره جز صنایع سودساز بوده است، اما داستان تجارت خودرو در ایران کمی متفاوت است؛ به طوری که از سال 1392 بنا بر این شد که قیمت نهایی فروش خودروهای داخلی توسط شورای رقابت تعیین شود و همین امر سودسازی صنعت را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست
خیلی وقته خودروهای آینده دیگه رویا نیستن و از میون ابرهای رویاپردازی بشر به عالم واقعیت اومدن. یه زمانی مجلات ماشین پر از تصاویر خودروهایی بودن که میگفتن در آینده شاهد تحولات عجیب و غریب در فناوری بهکار رفته درشون خواهیم بود. حالا با توسعه صنعت بلاکچین در سراسر جهان، این فناوری به حوزههای مختلفی وارد شده و عملکرد آنها رو درگیر تحول شگرفی کرده. براساس الزامات استانداردی، ایرانخودرو علاوه بر تجهیز سورنپلاس به دیلایت، در نیمه دوم امسال، این محصول را با افزودن امکانات دیگری به مشتریان عرضه خواهد کرد. لذا رفقایی که به دور این صنعت و سفره نشسته اند و منافع خود را تامین می کنند، زیر سایه امنیتی قرار دارند که این سایه امنیتی از این سفره حمایت می کند و آن را پوشش می دهد تا آسیب نبیند.
سریعترین شاسیبلندهای سال ۲۰۲۳ در شتاب و سرعت
با توجه به سرعت زیاد تغییرات در دنیای فناوری، این بازه زمانی به معنای عقب ماندن خودرو طراحیشده از برخی از بهروزترین پیشرفتهای فنی است. در حال حاضر، فناوری مورد استفاده در خودروهای روز، معمولاً عقبتر از فناوریهای روز دنیاست. این در حالی است که بسیاری از مشتریان این خودروها از این تحولات فناورانه آگاهی دارند و دوست دارند خودروهایشان نیز از آنها بهرهمند باشند. از سال 1948 تاکنون، هولدن 7,687,675 خودرو در استرالیا به مشتریان خود تحویل داده است. نیروبخش این خودرو همان موتور 6.2 لیتری V8 است که در زیر کاپوت شورولت SS نصب شده و 455 اسب بخار قدرت دارد. آنطور که اعلام شده بعد از این جنرال موتورز هولدن در آلمان به فعالیت خود ادامه داده و با خطوط تولید پیشرفته تر سعی خواهد کرد هزینه ها را کاهش دهد.
این سامانه یکپارچه، یک عامل مهم بود و به بازار این سیگنال را می داد که خودرو به اندازه کافی وجود ندارد. در همان زمان، شرایط بازار ارز نیز، شرایط التهابی بود و به طور مرتب قیمت آن بالا می رفت. این موضوع عاملی شده بود که دلال ها و سرمایه گذاران، به شکل عجیبی به بازار خودرو یورش ببرند. به گزارش سایت دیدهبان ایران؛ بازار خودرو در چند سال اخیر، شاهد افزایش و کاهش پاندولی قیمت ها بوده و به علت سرمایه ای شدن خودرو، التهابات این بازار بر اقتصاد کشور هم آثار جانبی و تورمی بر جای گذاشت.