کیسه هوای خارجی خودرو آسیب تصادف را تا ۴۰ درصد کاهش میدهد :: وان کار
این مدل چری از ثبات و تعادل بسیار خوبی برخوردار است و بهخوبی بر روی زمین قرار میگیرد. کمپانی سازنده برای این خودرو 6 عدد ایربگ در نظر گرفته تا در تصادفات کمترین خطر، سرنشینان را تهدید کند. سراتو سایپا را هم باید به لیست بهترین ماشین های ایرانی از نظر امنیت اضافه کرد. گرچه این خودرو نسبت به نسخههای ارجینال و فول آپشن وارداتی، از کیسههای هوای کمتر و فقدان سیستم کنترل پایداری و ترمز دیسکی عقب رنج میبرد، اما در مجموع نسبت به تولیدات داخلی امنیت بهتری را از لحاظ استحکام بدنه و طراحی شاسی ارائه میدهد.
- فکر میکنم بهتر است بعد از معرفی خودروهای مهم این موزه، سراغ یکی از مهمترین حواشی مربوط آن بروم، بالاخره هر ماجرایی زیروبم خاص خودش را دارد که بد نیست از آنها باخبر باشید.
- در نمای داخلی و قسمت های کابین خودرو سلیقه زیادی به کار رفته است و با استفاده از داشبور های امروزی به خوبی این موضوع مشخص است.
- مدلهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ این کراس اوور جمع و جور هم به بازار کشورمان وارد شده و مشتریان داخلی از آنها استقبال کرده اند.
- در جلوی این خودرو دو ایربگ نصب بوده، ترمز ای بی اس دارد و مجهز به سامان الکترونیکی کنترل پایداری است.
- در نخستین بخش واردات خودروهای کیا، مدلهای سلتوس و سونت ترخیص شده است.
هر چند لیموزین اشرافی 730 موفق شد تا با فروشی گسترده به یکی از نمادهای جذاب صنعت خودرو آلمان در ایران تبدیل شود، ورود دیرهنگام و حذف سریع مدل 530 از بازار ایران اتفاقی بود که ضربه بدی به حیثیت این اتاق محبوب زد. در حالی که سال 96 برای کیا سورنتو یک سال رویایی بود و به یکباره این خودرو به برند اول خریداران تبدیل شد، سانتافه ابهت خود را از دست داده. اوتلندر تا حدی سهم بازارش کاهش پیدا کرد و محصولات تازه ای هم به بازار نیامد. این کلاس احتمالا با ورود سانگ یانگ رکستون و چند رقیب چینی سال 97 با شرایط جدیدی روبرو خواهد شد. این خودرو ها در مقایسه با خودروهای ایرانی، ظاهرهای متفاوت و به روزتر دارند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، خودروهای ایران، آپشن های کمتری در مقایسه با خودروهای خارجی دارند.
بهترین خودروهای بازار ایران در سال 96
فراموش نکنید که تست گفته شده ۱۷ سال قبل از این خودرو گرفته شده است. به طور قطع آزمایشات ایمنی جدید با استانداردهای بهروزتری انجام میشوند. اغلب خودروهای بازار ایران از ایمنی پایین برخوردارند، اما برخی از این خودروها در مقایسه با سایرین از ایمنی قابل قبولتری برخوردارند که در ادامه قصد داریم آنها را معرفی کنیم. کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) که مبتنی بر تکنولوژی ABS است، یکی دیگر از ویژگیهاییست که ایمنی خودروها را افزایش میدهد.
متقاضیان خودروهای خارجی بخوانند/ خبر مهم یک نماینده مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده
اما ذات نا امن طراحی این خودرو، سبب شده این محصول از نظر ایمنی تنها دو ستاره توسط موسسه ایمنی ANCAP از 5 ستاره کسب کنند کـه نمره پایینی از نظر ایمنی محسوب میشود. بررسی فیلم تست تصادف این خودرو هم نشان میدهد در تصادف از جلو اتاق خودو کاملا تحت تاثیر ضربه قرار میگیرد، ستون ها جلو خم شده و سقف خودرو تاب بر می دارد. خودرو تیبا کـه ترکیبی از پراید و ریو اسـت هم مورد تست تصادف قرار گرفته اسـت. حریف کنونی این خودرو در بازار ایران، خودرو مگان اسـت این خودرو نسبت بـه زانتیا در تست تصادف نه شاسی اش انحراف پیدا میکند نه ستون هایش دچار خمش شدید میشود. شاید اگر در تصادف با مگان شـما دچار جراحات سطحی شوید اگر همان تصادف برایتان با زانتیا پیش بیاید احتمالا بـه شدت آسیب دیده ودر بیمارستان بستری خواهید شد. این ون کـه تحت برند شورولت نیز ارایه شده همانند سایر ماشین هاي حاضر دراین فهرست در زمان تولید وضعیت مناسبی از لحاظ ایمنی نداشت.
این صدا بیشتر از سطح جاده و باد نشأت میگیرد، چراکه موتور درونسوز آن، صوتی از خودش ایجاد نمیکند. با اینکه این خودرو آنقدر که فکرش را میکنید بیصدا نیست ولی باز هم ماشین خیلی راحتی به حساب میآید. نزدیک به نیمی از تصادفات در جاده به دلیل بیتوجهی و کوتاهی راننده است؛ به همین خاطر اولین اولویت در هنگام خرید ماشین بررسی ایمنی آن برای محافظت از جان سرنشینان خود است. این خودرو همچنین توانسته 4 ستاره ایمنی را از موسسه EURONCAP دریافت کند.