گران ترین و ارزان ترین خودروهای بازار کدامند؟+ جدول قیمت وقت صبح
این خودرو در نمایندگیها 61 میلیون و 100 هزار تومان و در بازار آزاد 59 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. ثبات نرخ ارز در کنار رکود سایر بازارهای داخلی، یکی از مهمترین عوامل ثبات در بازار خودرو است. اما باید توجه داشت که رکود همه بازارها به دلیل کاهش تقاضا بوده و هرگاه خبری موجب تشدید تقاضا در بازار شود، میتواند قیمت خودرو را فوراً تحت تأثیر قرار دهد. هایما S5 اتوماتیک کراساوور میدسایز ایران خودرو به شمار میرود که در بازار آزاد امروز بدون هیچ تغییری، با قیمت نهایی یک میلیارد و 210 میلیون تومان معامله میشود. دلیل اصلی ثبات در بازار خودرو، ثبات نسبی نرخ ارز، طلا و سایر بازارهای داخلی است. قیمت خودرو نیز همبستگی بسیاری با این بازارها دارد؛ اما باید توجه داشت که نبود تقاضای موثر در بازار خودرو، یکی دیگر از دلایل ثبات آن است و اگر واردات خودرو زودتر انجام نشود، امکان افزایش تقاضا و تغییر روند وجود خواهد داشت.
- ایمپرزا در حال حاضر در دو گونه سدان 4 در و هاچ بک 5 در تولید شده که نمونه سدان آن، با توجه به بهره گیری از سیستم چهار چرخ متحرک در تیپ پایه عنوان ارزان ترین خودروی AWD جهان، به یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت 2021 تبدیل شده است.
- از دیگر نقاط متمایز سول میتوان به فرم طراحی ظاهری با سقف بلند و فضای داخلی زیاد اشاره کرد که آن را در جایگاهی متفاوت از سایر رقبا قرار میدهد.
- پراید 131 به عنوان ارزانترین خودروی سایپا، پس از افت پنج میلیون تومانی در روز گذشته، هیچگونه نوسانی را تجربه نکرده و تا این لحظه با قیمت نهایی 310 میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود.
- با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایرانخودرو روانه بازار شد.
یک تلنگر کافی است تا بازار خودرو به التهاب گذشته بازگردد؛ سوداگری و افزایش ناگهانی قیمتها معمولاً توسط دلالها رخ میدهد اما روز سه شنبه هفته جاری، اطلاعیه فروش یکی از دو غول بزرگ خودروسازی ایران، اتفاق مشابهی رقم زد. سوال مهمی که اینجا مطرح می شود این است که پس چرا خودروهای برقی روند پیشبینی شده برای فناوری پاک را زیر پا گذاشته و از همیشه گرانتر شده اند؟ بخشی از دلیل این است که قیمت عموم خودروهای تولید صنعت خودروسازی گرانتر شدهاست. در سال 2012، بیش از نیمی از خودروهای جدید فروخته شده، کمتر از 30,000 دلار قیمت داشتند. این درحالی است که در سال 2020، بیش از نیمی از خودروهای جدید بیش از 40,000 دلار قیمت داشتند. تورم اما پاسخ قطعی و کاملی برای توضیح این تفاوت نیست؛ در دو سال گذشته، کمبود نیمه هادی و مشکلات کلی زنجیره تامین، باعث افزایش بیشتر قیمت ها شده است.
قیمت خودرو در بورس کالا ارزان تر است یا گران تر
وبسایت کار مگز در تلاش است تا جدید ترین و به روز ترین اخبار خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. هم چنین مجله خودرو ما به نقد و بررسی جامع مشخصات انواع خودرو های کلاسیک تا مدرن ، خودرو های ایرانی و خارجی و محبوب ترین های دنیای خودرو سازی می پردازد. ناگفته نماند که نظرات و تجربیات شما همراهان گرامی برای ما ارزشمند است و با به اشتراک گذاری آنها با ما ، کار مگز را در این مسیر جذاب همراهی خواهید کرد. سایت کیش آنلاین، ارائهدهنده انواع خدمات رفاهی و تفریحی در جزیره زیبای کیش با مجوز رسمی از سازمان منطقه آزاد کیش، فرصت استثنائی اجاره ماشین با مقرونبهصرفهترین هزینه را برای تمامی مسافران عزیز فراهم کرده است. اگر میخواهید ماشین لوکس و زیبایتان را در فرودگاه تحویل بگیرید، تنها کافی است هماهنگیهای لازم را انجام دهید و مابقی کار را به کیش آنلاین بسپارید. با توجه به اینکه تا روزهای اتی بازار خودرو دوباره با شدت بیشتری فعالیت خود را آغاز می کند انتظار می رود تا دولت و وزرات صمت با اجرای سیاست های تنظیم بازاری اقدامات کنترلی خود را افزایش داده تا مانند سال 97 شاهد افت و خیز شدید قیمت ها در این حوزه نباشیم.
گران ترین و ارزان ترین خودروهای ایرانی در بازار
تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۶۵ تومان قیمت خورده است که ۵ میلیون ریزش طی یک روز داشته است. قیمت سمند LX ساده با حدود ۲۷ میلیون کاهش در یک هفته به ۵۰۸ میلیون تومان رسید. قیمت تیبا هاچبک هم با ۲۳ میلیون کاهش قیمت در هفتهای که گذشت در سطح قیمتی ۳۲۷ میلیون تومان قرار گرفت. خودرو ساینا دستی EX نیز کاهش قیمت داشت و با افت هفتگی ۱/۷۳ درصدی، ۳۴۱ میلیون تومان معامله شد.
این روزها هم که دلار تا کانال 42 هزار تومان کاهش یافته و به نظر میرسد این افت ادامهدار باشد، هیچ مراجعهای به بازار انجام نمیشود و به اصطلاح همه منتظر ماندهاند تا ببینند نتیجه چه خواهد شد. وی افزود در این طرح خودروها پیش فروش نشده و اعلام شده متقاضی مبلغی را واریز کند. اما محدوده افزایش قیمت خودرو در سال آینده بر اساس نوع خودروها متفاوت و بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است. طبق ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴، دولت باید نسبت به جبران زیان خودروسازی اقدام کند؛ این در شرایطی است که نه تنها در مقام جبران زیان برنیامده بلکه همچنان اصرار بر قیمتگذاری دستوری دارد. از سوی دیگر سیاستگذار با توجه به زیان تولید، برنامههای بلندپروازانهای برای رشد تیراژ سالانه به خودروسازان تحمیل میکند؛ حال آنکه دو شرکت بزرگ خودروساز به واسطه زیان انباشته و تولید، نقدینگی برای افزایش تیراژ ندارند.